Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
Mariëlle Vermeulen van het wijkserviceteam

ZuidZorg

“Plein is echt een verlengstuk van onze organisatie geworden.”

Wat gaat er veranderen bij ZuidZorg?

“ZuidZorg is met succes een transitie gestart van een organisatie met traditionele ondersteuning, naar een organisatie waarin de ondersteuning wordt geregeld door een team generalisten. Inmiddels is de transitie zo goed als afgerond. Alle ondersteunende diensten liggen nu bij de generalisten.”

“Bij ZuidZorg werken we met een groep van 15 generalisten. Een generalist weet van heel veel dingen tot een bepaalde hoogte alles. Een specialist gaat op een klein stukje de diepte in, is een expert op dat gebied. We gaan natuurlijk niet met alle generalisten aan een project werken; bij ZuidZorg hebben alle generalisten een eigen aandachtsgebied. Mijn aandachtsgebied is ICT & Communicatie.”

Het eerste contact met Plein

“Zoals ik net aangaf werken we bij ZuidZorg sinds de start van de transitie met generalisten in plaats van specialisten. Om de expertise van specialisten toch toe te kunnen voegen aan ons werk, maken we gebruik van externe partners. Met deze gedachte hebben wij de overstap gemaakt naar PUUR. van Ecare. De stap naar Plein van Ecare was vervolgens snel gemaakt.”

“Voor ondersteuning in de ICT zijn we gestart met een aanbestedingstraject, waarbij we op één a4’tje wilden omschrijven wat onze problemen waren en wat wij zoeken in een partner die ons daarbij helpt. Met een partner bedoelen wij ook echt een proactieve partner. Een partner die met ons meedenkt, ons attendeert op nieuwe ontwikkelingen, ons ondersteunt waar nodig en onze processen begrijpt. Wij zien onze partner als een verlengstuk van de organisatie en niet zomaar als een leverancier. Veel bedrijven vinden het lastig om hier het verschil tussen te maken. We hebben verschillende partijen aangeschreven en Plein bleek de perfecte partner te zijn, die aan onze wensen kon voldoen.”

“Toen het contract eenmaal was getekend heeft Ecare ons eerst geholpen met onze tablets en smartphones. Ze hebben ons gedurende dit gehele proces ondersteund. Dit houdt in van aanschaf tot de uitgifte waarbij de devices ingericht en beveiligd zijn. Tegenwoordig is de samenwerking dusdanig gegroeid dat Ecare inmiddels verantwoordelijk is voor de gehele ICT-ondersteuning. Denk hierbij aan het gehele werkplekbeheer en alles wat daarbij komt kijken.”

De kracht van Plein

“Wat ik als de grootste kracht van Plein zie, is dat ze veel ervaring hebben in de zorg. Plein kent de eindgebruikers, weet hoe zij denken en weet hoe zij werken. Dit maakt een groot verschil met veel andere bedrijven. Daarnaast zijn ze heel prettig in de omgang en het contact. Het contact is heel laagdrempelig en ondanks de lange reisafstand komen ze vaak bij ons over de vloer of gaan wij langs in Enschede. Je ziet elkaar dus nog regelmatig. Je hebt korte lijntjes en vraagstukken worden erg snel opgepakt door iemand uit het team.”

“Het vertrouwen in elkaar is groot, dit vinden wij ook belangrijk. Wij hebben als voorwaarde meegenomen in de contractbespreking dat we vertrouwen moeten hebben in elkaar. Hierbij hoort ook dat we niet wachten op evaluatiegesprekken voor we elkaar iets zeggen, maar dat we elkaar hier tussendoor ook al op aanspreken. Dit gebeurt dan ook gewoon. Hierdoor kunnen we de samenwerking van beide kanten nog prettiger laten verlopen.”

Hoe gaat de samenwerking er in de toekomst uitzien?

“De transitie binnen ZuidZorg is in volle gang en hier hebben we Ecare nog veel bij nodig. Als de ondersteunende diensten straks zijn afgebouwd wordt de positie van Plein alleen maar verstrekt bij ons. Zij vormen dan echt een verlengstuk van de organisatie.”